مکانیزم قیمت زعفران درجه یک و اعلا

آنچه در این مقاله می خوانید...

ویژگی های زعفران از منظر مصرف کنندهبازار زعفران اعلا و امسالیعملیات بازاریابی زعفران درجه یکسایت آنلاین استعلام قیمت زعفران درجه یک

در این مقاله مکانیزم قیمت زعفران درجه یک و اعلا و بازاریابی آن را بررسی می کنیم. بیش از ۹۷ درصد زعفران ایران در دو استان خراسان جنوبی و خراسان رضوی تولید می گردد.

بیشترین سطح زیر کشت زعفران در استان خراسان جنوبی بوده که شهرستان بیرجند و قاین و سرایان روستاهای آن بیشترین تولید زعفران دنیا را به خود اختصاص داده اند.

منطقه قائنات منبع تولید زعفران بوده و مزارع زعفران آن بسیار معروف بوده و بیشتر مردم آنها به کشت و تولید زعفران مشغول هستند.

اغلب تولید زعفران در داخل کشور مصرف می شود. زعفران در گروه محصولات لوکس و غیر ضروری است که علاوه بر مصارف غذایی مصارف دارویی نیز دارد.

همچنین زعفران در گروه محصولاتی است که خرید تضمینی در مورد آن اعمال نمی شود و مکانیزم قیمت زعفران با مکانیزم بازار و نوسانات عرضه و تقاضا تعیین می گردد، در این بازار عمده فروشان و خرده فروشان و واسطه ها نقش اساسی را دارا می باشند.

به دلیل بالا رفتن قیمت زعفران، تقاضا برای آن افزایش یافته است.

قیمت زعفران

ویژگی های زعفران از منظر مصرف کننده

به دلیل کاربر بودن برداشت زعفران و سخت بودن آن نیاز به نیروی کار در فصل آن زیاد است. عطر و طعم زعفران مهمترین ویژگی ها از نظر مصرف کنندگان هستند.

همچنین آگاهی مصرف کنندگان از خواص این محصول باعث می شود که حاضر به پرداخت قیمت بالاتری برای زعفران باشند برخلاف انتظار، بسته بندی و نشان تجاری اثر معنی داری در مکانیزم قیمت زعفران در بازار داخل ندارند، اما بسته بندی و برند در صادرات حرف تعیین کننده ای میزند.

اغلب معاملات بازار در رابطه با زعفران در بازار می باشد و بندرت در سر مزرعه انجام می شود. اکثر این معاملات به صورت نقدی و در زمان خرید صورت پذیرفته است.
عرضه کنندگان زعفران در این بازار صرفاً تولید کنندگان و خریداران زعفران، اغلب عمده فروشان و نمایندگان عمده فروش می باشند.

قیمت زعفران

بازار زعفران اعلا و امسالی

بازار عمده فروشی محدودتر از بازار سر مزرعه است. تمرکز این بازار در شهرستانها می باشد. بازار عمده فروشی زعفران نسبت به بازار سر مزرعه از اهمیت بیشتری برخوردار است. عرضه کنندگان به این بازار، شامل کشاورزان، خریداران محلی، عمده فروشان و نمایندگان عمده فروشان، دلالان و میدان داران می باشند.

عمده معاملات زعفران به صورت نقدی می باشد. اغلب معاملات زعفران در بازار خرده فروشی در فصول بعد از برداشت و به صورت نقدی انجام می پذیرد.

قیمت زعفران

عملیات بازاریابی زعفران درجه یک

عملیات بازاریابی زعفران شامل انباری داری، حمل و نقل، بسته بندی ، درجه بندی و سرمایه اولیه است.

در بیشتر مناطق اغلب کشاورزان فاقد انبار مناسب بوده به عبارت دیگر در بازار سر مزرعه و یا در محل تولید انبار مناسبی که بتواند محصول زعفران را از تابش نور خورشید و دیگر عوامل محیطی محفوظ نگه دارد کمتر یافت می شود.

در بازاریابی زعفران حمل و نقل از سر مزرعه آغاز می گردد و سپس اقدام به پاک کرده و خشک کردن گل زعفران می شود سپس در صورت فروش در بازار، حمل و نقل آن به بازار عمده فروشی توسط خریدار صورت می گیرد، اما در صورت ارائه زعفران در بازار عمده فروشی،حمل و نقل به عهده کشاورز می باشد و هزینه آن بسته به توافق طرفین قسمتی یا تماماً توسط خریدار یا کشاورز پرداخت می شود.

بسته به نوع بازار، موقعیت و اهمیت درجه بندی متفاوت است به طوری که زعفران در بازار بدون درجه بندی و در بازار عمده فروشی اغلب بر اساس درجه مبادله می شوند. زعفران را می توان متناسب با وزن آن در ظروف با پوشش های مناسب از قبیل سلفون، نایلون و یا پاکت داخلی مناسب بسته بندی نمود.

سایت آنلاین استعلام قیمت زعفران درجه یک

مجموعه زعفران اعلا در مرکز تولید و عرضه زعفران شما را در تجارت زعفران یاری می رساند. فروش و قیمت زعفران درجه یک با کیفیت درخواستی شما مشتریان عزیز بر عهده داریم. جهت سفارش کافیست تماس حاصل نمایید.

مدیریت زعفران اعلا ایرانی

خانم ابراهیمی

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره روی دکمه‌های زیر کلیک کنید.

فرم مشاوره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *